HANDELSBETING-ELSER, PRIVAT

Når du handler hos os, har vi nogle vilkår som du acceptere hver gang. Dem kan du finde her på siden, hvis du leder efter handelsbetingelser for erhverv, kan de findes her.

1. ANVENDELIGHED

Disse betingelser omfatter kun aftaler mellem SmartPlay ApS (”SmartPlay”) og forbrugere (som defineret i forbrugeraftalelovens § 3, stk. 1), og gælder fra og med ovenstående dato. Handelsbetingelserne erstatter alle tidligere publicerede handelsbetingelser. Er du erhvervsdrivende er enhver aftale mellem dig og SmartPlay i stedet omfattet af vores salgs- og leveringsbetingelser for erhvervsdrivende, som du kan finde her.

For erhvervsdrivende henviser vi i øvrigt generelt til vores hjemmeside www.smartplay.dk Du kan kun købe varer på SmartPlay hjemmeside , hvis du accepterer salgs- og leveringsbetingelserne på denne side. Ved ordreafgivelse har du altid adgang til at læse og acceptere disse betingelser, samt at udskrive betingelserne hvis du ønsker det.

Du opfordres til at læse salgs- og leveringsbetingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene indebærer for dig. Dit køb hos SmartPlay er reguleret af dansk ret.

2. PRODUKTINFORMATION

Varerne, der præsenteres på SmartPlay hjemmeside, udgør det tilgængelige ordinære sortiment. Ved eventuel forskel på vilkår, produktinformation eller priser, som er angivet på henholdsvis SmartPlay hjemmeside og andre informationskilder, skal informationen på SmartPlay hjemmeside have forrang. I det omfang der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, medfølger disse leverancen. Såfremt der ikke findes produktbeskrivelse og vejledning, hvor dette måtte forventes, fremgår dette af den konkrete produktinformation. Alle billeder gengivet på vores hjemmeside er vejledende og kan alene anvendes til at give en fornemmelse mellem forskellige farver og nuancer; og ikke til valg af en specifik farve eller nuance. Farvegengivelse kan afvige afhængig af skærmtype, printer eller browser.

3. PRISER OG FRAGT

Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare. Alle opgivne priser er inklusive moms og angives i danske kroner. SmartPlay kan frit ændre noterede priser uden forudgående varsel. Mellem SmartPlay og kunden gælder den gældende pris med mindre andet er særskilt aftalt. Alle ordrer tillægges fragtomkostninger. Ved bestilling kan du se den samlede pris inklusive moms, afgifter og eventuelle fragtomkostninger.

4. BETALING

Som kunde accepterer du, at gennemførelsen af et køb på SmartPlay hjemmeside indebærer et betalingsansvar. Ordrer kan betales på følgende måder: Betalingskort Vi accepterer flg. kort: VISA/Dankort VISA Mastercard SmartPlay anvender en betalings-gateway fra QuickPay. Kommunikationen med denne betalingsløsning er testet af Nets og andre kortudstedere og kortindløsere. Alle kortdata sendes krypteret, så dine oplysninger er sikrede. Hvis vi ikke er i stand til at levere hele ordren, kan vi reducere din betaling til den nye ordretotal. Vi kan derimod ikke øge beløbet, såfremt du ønsker at tilføje en eller flere varelinjer. Hvis du betaler med betalingskort, trækkes beløbet først på din konto, når varen er afsendt. Det trukne beløb vil fremgå af din konto. Faktura En elektronisk faktura i PDF format fremsendes pr. e-mail når din ordre afsendes fra vort lager. Fakturabetaling foregår igennem vores partner economics. Når du vælger fakturabetaling vil du blive bedt om, at oplyse din folkeregister-adresse samt dit CPR-nummer. Ved indtastning af dit CPR-nummer giver du samtykke til, at SmartPlay kan videregive dette til e-conomic med henblik på kreditvurdering. På få sekunder får du besked om, hvorvidt e-conomic kan tilbyde fakturabetaling for den aktuelle ordre. Ved fakturabetaling modtager du fakturaen fra e-conomic indenfor få dage efter, at vi har afsendt varerne til dig. Følg betalingsanvisningerne på den faktura du modtager. Delbetaling/afdrag Delbetaling/afdragsbetaling foregår igennem vores partner, e-conomic. Når du vælger delbetaling/afdragsbetaling, vil du blive bedt om at oplyse dit CPR-nummer, årsindkomst og/eller din folkeregister-adresse. På få sekunder får du besked om, hvorvidt e-conomic kan tilbyde delbetaling/afdragsbetaling for den aktuelle ordre. Inden for få dage modtager du betalingsaftalen fra e-conomic i overensstemmelse med den ordning, som du har valgt for betaling. Følg anvisningerne i betalingsaftalen. Ved forsinket betaling påløber der morarente i henhold til rentelovens bestemmelser samt et rykkergebyr på kr. 100,- pr. rykker. SmartPlay udsender dog maksimalt tre rykkerskrivelser, før kravet tages til retlig inkasso.

5. BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTIGELSE

Ved at gennemføre et køb hos SmartPlay hjemmeside accepterer du de almindelige handelsbetingelser. Ved at acceptere handelsbetingelserne er du forpligtet til at følge vilkårene i sin helhed, herunder godkender du behandling af dine personoplysninger, som angivet nedenfor. Salg foretages ikke til umyndige personer og personer under 18 år. Afgivelse af en ordre forudsætter, at du oprettes som kunde i vores kunderegister. Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail om, at vi har modtaget din ordre. Denne bestillingsbekræftelse indeholder information om indholdet af din ordre. Når ordren ekspederes fra SmartPlays lager, modtager du en ordrebekræftelse med beskeden ”Din ordre er på vej”. Aftalen er bindende, når ordrebekræftelsen er sendt til dig. Du kan altid følge din ordrestatus, ved at følge det link, der er angivet i din ordrebekræftelse, eller ved at gå ind på din medlemskonto via dit personlige brugernavn/kodeord. Du opfordres til at udskrive ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen, idet denne kan være relevant i forbindelse med ombytning, udnyttelse af fortrydelsesret eller reklamation. Såfremt du i stedet ønsker en kopi af din ordrebekræftelse tilsendt, bedes du kontakte vores kundeservice på contact@smartplay.gg eller tlf. +45 20 75 77 81. Alle kontrakter indgåes på dansk.

6. ÆNDRING OG AFBESTILLING AF ORDRE

Du kan uden omkostninger ændre din ordre frem til modtagelsen af ordrebekræftelsen. Ændring skal ske på telefon +45 20 75 77 81 eller via e-mail på contact@smartplay.gg. Når du har modtaget ordrebekræftelsen, kan ordren ikke ændres. Hvis ordren er sket med forudbetaling, kan ordren ikke ændres. Du kan afbestille din ordre indtil ordren er klar til afhentning på udleveringsstedet. Afbestilling skal ske via e-mail på contact@smartplay.gg. Du skal dog betale for forsendelsesomkostninger samt andre administrationsomkostninger, som SmartPlay måtte have i forbindelse med afbestillingen.

7. LEVERING

Vi afsender normalt din vare samme eller næstfølgende hverdag, som vi sender en skriftlig ordrebekræftelse. Vi opkræver ikke betaling før varen afsendes fra vort lager. Hvis din ordre indeholder bestillingsvarer, vil ordren dog først blive afsendt, når vi kan foretage en samlet levering. Ordrer leveres normalt som brev via Postnord eller DAO og kan følges i deres Track & Trace-system. Du kan se forsendelsens nummer via din personlige ordrestatus på vores hjemmeside. Du modtager desuden en e-mail med pakkens forsendelsesnummer, når vi afsender din ordre. Du vil altid få omkostninger til fragt af den enkelte ordre oplyst, inden du afgiver bestilling. Hvis leverancen bliver forsinket, underretter SmartPlay dig snarest muligt herom pr. e-mail. Her vil du også blive oplyst om en ny leveringstid. Du kan uden omkostninger hæve købet, hvis den nye leveringstid ikke er tilfredsstillende. Ophævelse af købet skal ske telefonisk på +45 20 75 77 81.

  1. hverdags leveringstid for lagervarer til brofaste øer. 2-4 dage ekstra til ikke-brofaste øer. Levering til afhentningsbutik eller Swipbox-pakkeautomat.

Varer købt på SmartPlay hjemmeside kan ikke afhentes hos SmartPlay eller delleveres. Alle produkter og varer købt hos SmartPlay forbliver SmartPlay’s ejendom indtil leveringstidspunktet. Det betyder, at risikoen for bortkomst og/eller beskadigelse påhviler SmartPlay indtil leveringstidspunktet. Som leveringstidspunkt anses, når varer er leveret til dig. Levering sker udelukkende til adresser i Danmark. Vi leverer ikke til oversøiske og udenlandske modtageradresser (inkl. Grønland og Færøerne). Uafhentede pakker pålægges et gebyr på kr. 200, som skal dække SmartPlay’s omkostninger til fragt og administration. Hvis du fortryder købet og vil returnere varen, skal du følge retningslinjerne for returnering af varer, som er beskrevet nedenfor.

8. FORTRYDELSESRET

Ved køb af varer fra SmartPlay hjemmeside har du i henhold til Forbrugeraftaleloven i visse tilfælde ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

Ved enkeltvis levering af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse. Ved køb af plomberede software og/eller lyd- eller billedoptagelser, gælder fortrydelsesretten kun så længe forseglingen ikke er brudt.

For at udøve fortrydelsesretten skal du give besked om din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail) til vores kundeservice center på tlf. +45 20 75 77 81 eller contact@smartplay.gg med angivelse af dit navn, kundenummer, ordrenummer og varenummer, som du ønsker at returnere.

Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret.

Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren. Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

For produkter, hvor fortrydelsesretten er udløbet, accepterer SmartPlay i op til 60 dage efter fakturadato, at varen returneres til fuld refusion. For at være gyldig under dette, må produktet ikke være åbnet, brugt eller ødelagt. Forbrugeren afholder omkostninger for returnering.

Returretten gælder kun for forbrugere, ikke erhvervskunder. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Ønsker du dine penge retur, vil beløbet som udgangspunkt blive ført automatisk tilbage til det betalingskort, som du betalte ordren med oprindeligt. Alternativt vil vi kontakte dig og anmode om oplysninger om dit pengeinstitut. Vi skal i så fald bruge følgende op-lysninger: Bankens navn Registreringsnummer (4 cifre) Kontonummer (10 cifre) Du har ret til at undersøge varen i den udstrækning, som kræves for at fastslå varens egenskaber eller funktion. Du kan dog blive erstatningspligtig for varens værditab over for SmartPlay, hvis dine undersøgelser går ud over, hvad der er nødvendigt for at undersøge varens egenskaber eller funktion. Erstatningspligten kan udmåles til varens fulde værdi.

9. ÅBENT KØB

For produkter, hvor fortrydelsesretten er udløbet, accepterer SmartPlay i op til 60 dage efter fakturadato, at varen returneres til fuld refusion. For at være gyldig under dette, må produktet ikke være åbnet, brugt eller ødelagt. Forbrugeren afholder omkostninger for returnering. Returretten gælder kun for forbrugere, ikke erhvervskunder.

10. Reklamationsret

Du skal undersøge alle varer ved modtagelsen, så du sikrer dig, at de er fejlfri, og fungerer som de skal, samt at de har de forventede egenskaber. Vil du påberåbe dig en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter, at du har opdaget manglen. I modsat fald fortaber du retten til at påberåbe dig manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede manglen, er altid rettidig.

Har du ikke inden 2 år efter salgsgenstandens overgivelse til dig meddelt os, at du vil påberåbe dig en mangel, kan du ikke senere gøre den gældende, medmindre vi har påtaget os at indestå for genstanden i længere tid. Begrænset reklamationsperiode på batterier. Da batterier har en naturlig begrænset holdbarhed er reklamationsperioden på disse begrænset til 6 måneder fra købsdato. Enkelte producenter yder dog 12 måneders fabriksgaranti på batterier – i så fald informeres der herom i den medfølgende garantispecifikation. Vi opfordrer kunden til at nærlæse informationen om korrekt behandling af batterier i den medfølgende dokumentation (manual).

En reklamation foretages via ”Min Konto” på www.smartplay.dk, hvor du opretter en sag for at få et returnummer. Formålet med returnummeret er at lette identifikation og administration af returvaren. Modtagelse af et returnummer betyder ikke, at SmartPlay har imødekommet reklamationen, og at klagen er godkendt. Varen skal derefter returneres til SmartPlay. Dit returnummer er gyldigt i 14 dage, og produktet skal returneres til SmartPlay inden for disse 14 dage.

Såfremt varen er behæftet med fejl eller mangler, og du har reklameret rettidigt, udbedrer vi sådanne fejl eller mangler inden for rimelig tid.

Hvis det viser sig ikke at være muligt eller vi ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager vi os i stedet at levere en ny fejlfri vare efter returnering af den mangelfulde vare. Vi refunderer dig desuden eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen. Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig. refunderer vi i stedet købesummen, inklusive udgifter til returnering. SmartPlay kontrollerer og tester de returnerede varer i overensstemmelse med den fejlbeskrivelse, som du har givet. SmartPlay henstiller derfor til, at fejlbeskrivelsen gøres så udførlig som muligt.

Finder SmartPlay, at varen er fejlfri, pålægges et gebyr for fejlsøgning og SmartPlay’s omkostninger til returnering af varen. Bestemmelser i dette afsnit 10 træder ikke i stedet for dine øvrige rettigheder efter Købeloven, herunder retten til at kræve forholdsmæssigt afslag.

11. RETURNERING

Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, herunder i forbindelse med reparationer eller omlevering, sker efter følgende procedure: Vi beder dig kontakte vores kundeservice center på tlf. +45 20 75 77 81 eller contact@smartplay.gg med angivelse af dit navn, kundenummer, ordrenummer og varenummer på den vare, som du ønsker at returnere.

Ved udnyttelse af fortrydelsesret, åbent køb samt reklamation står du for omkostningerne ved returnering til SmartPlay.

Du bærer ligeledes risikoen for produktet, indtil det er kommet frem til SmartPlay.

Hvis reklamationen imødekommes af SmartPlay, modtager du godtgørelse for dine fragtomkostninger.

Returneres varen med en af SmartPlay udleveret adresseseddel, bærer SmartPlay risikoen for varen fra det øjeblik, du afleverer varen hos fragtfører/posthus.

Dog har du risikoen for returforsendelser, med mindre der er tale om hændelig undergang i fortrydelsesperioden, indtil SmartPlay modtager varerne.

Returvarer bedes sendt til følgende adresse: 

SmartPlay ApS 
Damhaven 3b
7100 Vejle

Du kan finde mere information om returnering her.

12. TRANSPORTSKADER

Det er vigtigt, at du sikrer, at din pakke er uskadt, når du modtager den. Er din pakke skadet, skal du bede fragtmanden om at notere skaden inden modtagelse eller nægte at modtage pakken. Transportskader skal anmeldes omgående til SmartPlay kundeservice center på tlf. +45 20 75 77 81 eller contact@smartplay.gg. Hvis du først opdager skaden, efter du har åbnet pakken, skal du reklamere omgående på samme måde.

13. GARANTI

Garantiperioden er forskellig på de enkelte produkter, og garantiperioden specificeres i produktinformationen for det enkelte produkt. Garantispørgsmål håndteres på forskellig vis afhængig af varens art og egenskaber. I visse tilfælde håndteres garantispørgsmål af producenten eller dennes autoriserede værksteder. I andre tilfælde håndteres garantispørgsmål af SmartPlay direkte. Du er velkommen til at kontakte SmartPlay omkring garantispørgsmål vedrørende et specifikt produkt. SmartPlay yder ikke yderligere garantier, udover de af producenten stillede garantier for et specifikt produkt.

14. ANSVAR FOR FEJL

SmartPlay’s ansvar som følge af fejl, forsendelse eller skade (såvel direkte som indirekte) er begrænset til hvad der følger af de almindelige handelsbetingelser samt af Forbrugeraftaleloven. Yderligere rettigheder for dig som forbruger kan dog følge af den enkelte producents egne slutkundegarantier. SmartPlay kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, herunder men ikke begrænset til driftstab, avancetab, krav fra tredjemand og/eller beskadigelse af data.

15. TEKNISK SUPPORT

For teknisk support og almindelige brugerspørgsmål kan SmartPlay henvise dig til de respektive producenter, samt i nogle tilfælde til producentens eksterne betalingssupporttjenester. Kontaktinformationer på relevante producenter findes på SmartPlay hjemmeside under fanen Teknisk support.

16. BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

Du kan læse vores politik for behandling af personoplysninger i vores Integritetspolitik.

17. PRODUKTANSVAR

SmartPlay er ansvarlig for produktansvar i henhold til produktansvarsloven. Du er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele SmartPlay, såfremt der er opstået en produktansvarsskade, eller at der er fare for, at en sådan skade vil indtræde.

18. KUNDEKONTO

Loginoplysninger (brugernavn og adgangskode) til kundekontoen på SmartPlay hjemmeside skal håndteres fortroligt, således at oplysningerne ikke kommer til uvedkommende personers kendskab. Hvis du giver oplysningerne til tredjemand, accepterer du, at denne person kan lave bestillinger i dit navn, og du er betalingspligtig for sådanne bestillinger. Får du kendskab til at en uvedkommende person har dine loginoplysninger skal du omgående meddele dette til SmartPlay og samtidig skifte din adgangskode. Du kan læse mere om brug af kundekonto her.

19. LINKS TIL TREDJEMANDS HJEMMESIDER

Links på SmartPlay hjemmeside giver den besøgende mulighed for at forlade hjemmesiden. De linkede hjemmesider kontrolleres ikke af SmartPlay, og SmartPlay har intet ansvar for linket til hjemmesiderne eller indholdet af de enkelte hjemmesider. SmartPlay linker kun til de pågældende hjemmeside for at lette søgningen af relevant information for den besøgende på SmartPlay hjemmeside. Et link til en hjemmeside indebærer ikke, at SmartPlay har godkendt indholdet af den pågældende hjemmeside.

20. TVIST

En eventuel tvist skal henvises til Forbrugerklagenævnet. SmartPlay har en politik om at følge afgørelser fra Forbrugerklagenævnet. Der skal dog først klages til Center for Klageløsning, som det er forudsat under pkt. 23 nedenfor.

21. ØVRIGE BETINGELSER

Hvis nogen del af disse betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af betingelserne. Hvis der opstår en ekstraordinær situation, der er udenfor SmartPlay’s kontrol, og som efter købeloven må anses som force majeure, bliver SmartPlay’s forpligtelser suspenderet i det tidsrum, den ekstraordinære situation varer. I en sådan ekstraordinær situation kan du opsige din endnu ikke opfyldte ordre med SmartPlay, hvis situationen varer eller antages at ville vare længere end 60 dage. I så tilfælde er dit opsigelsesvarsel 14 dage. SmartPlay kan ikke holdes ansvarlig for hindringer der ligger uden for vores magt, eksempelvis produktionsforstyrrelser, lynnedslag, langvarig strømafbrydelse, strejke eller andre uforudsete hændelser. SmartPlay forbeholder sig retten til ændring af al information på SmartPlay hjemmeside uden foregående advisering, herunder men ikke begrænset til priser, tekniske specifikationer og produktudbud. Sådanne ændringer kan dog ikke ændres på en allerede indgået købsaftale. Vi tager forbehold for trykfejl, leverandørernes prisforhøjelser, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer, leveringssvigt fra vores leverandører og force majeure. Produktoplysninger på SmartPlay hjemmeside udgør ikke nogen indeståelse for produktets brugbarhed og egnethed og garanterer ikke andet end direkte angivet. Aktuelle tilbud gælder så længe den pågældende vare er på lager, eller til at SmartPlay ændrer tilbuddet. SmartPlay forbeholder sig retten til at ændre handelsbetingelserne til enhver tid. Hvis leverancen omfatter hardware eller software, kan denne del af leverancen tillige være omfattet af særlige licens- og garantivilkår udstedt af tredjepartsleverandøren. Nogle af disse vilkår er såkaldte “clik-wrap”- eller “shrink-wrap-aftaler”, og indgås direkte mellem dig og tredjepartsleverandøren uden noget ansvar for SmartPlay. Dette vil endvidere fremgå af den konkrete produktinformation.

22. FORBRUGERKLAGER

Oplever du fejl eller mangler ved dit SmartPlay produkt, er du altid velkommen til at kontakte SmartPlays kundeservice på +45 20 75 77 81 eller e-mail: contact@smartplay.gg, så vi kan finde frem til en tilfredsstillende løsning. Er det ikke muligt at finde frem til en løsning, er SmartPlay, i henhold til Forbrugerklageloven pr. 1 oktober 2015, omfattet af følgende alternative tvistløsningsorgan: Center for Klageløsning Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Att: Center for klageløsning Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby Forbrugerklager over SmartPlay indbringes til Center for Klageløsning via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside klagonline.forbrug.dk.

23. KONTAKT OS

SmartPlay ApS
Teglholmsgade 74
2450 København S
CVR-nummer: 40675973

Telefon: +45 20 75 77 81
Email: contact@smartplay.gg